Awaria sprzętu biurowego – jak wyjść z sytuacji kryzysowej?

Awaria sprzętu biurowego może mieć bardzo poważne konsekwencje, jeśli chodzi o funkcjonowanie firmy. Usterka drukarki czy kserokopiarki, może wyłączyć działalność konkretnego biura na kilka dni lub ją zdecydowanie spowolnić. Jak uniknąć strat wiążących się z zastojem w firmie wynikającym z awarii i co zrobić z samą usterką?

Awaria sprzętu – serwis kserokopiarek i drukarek

naprawa drukarek warszawaSprzęt biurowy, podobnie jak każdy sprzęt elektroniczny, ulega eksploatacji w rezultacie czego się psuje i jest to całkowicie normalne. W przypadku wystąpienia awarii, jeśli sprzęt jest jeszcze na gwarancji wystarczy oddać go do odpowiedniego punktu, w którym realizowane są usługi gwarancyjne. W przypadku, gdy jest już po gwarancji należy skorzystać z usług jakiegoś serwisu zajmującego się naprawą sprzętu biurowego. Za tego rodzaju punktem warto rozejrzeć się już zawczasu. Obecnie na rynku funkcjonuje bardzo wiele firm świadczących tego typu usługi, więc wybór może nie okazać się jednak aż tak prosty. Od rzetelności oraz profesjonalizmu danego punktu będzie bowiem zależeć nie tylko jakość wykonanej usługi, ale także jej cena oraz czas realizacji. Warto mieć zatem na podorędziu jakiś zaufany serwis na wypadek, gdyby jakiś sprzęt uległ awarii. Wybrać go można na kilka sposobów, po pierwsze sugerować się można opiniami znajomych, którzy już korzystali z takich usług. Innym rozwiązaniem jest sprawdzenie opinii i oferty danej firmy w internecie na różnych stronach internetowych i forach. Warto sprawdzić również czy dany serwis posiada w swojej ofercie jakieś dodatkowe usługi jak na przykład dzierżawa lub wynajem sprzętu biurowego na okres naprawy.

Sprzęt zastępczy na czas naprawy – dzierżawa kserokopiarek, wynajem kserokopiarek

serwis kserokopiarek warszawaAwaria sprzętu biurowego może mocno wpłynąć na funkcjonowanie firmy, dlatego na czas naprawy dobrym rozwiązaniem może okazać się dzierżawa lub wynajem. Konkretne rozwiązanie powinno być dostosowane do potrzeb danego biura czy przedsiębiorstwa. Wynajem jest dobrym rozwiązaniem krótkoterminowym i to w momencie, gdy nakład druku nie będzie zbyt duży. Dzierżawa jest bardzo korzystna, ale takie umowy zawierane są zwykle na dłuższy czas, co za tym idzie, mogą okazać się opłacalne w momencie, w którym stwierdzamy, że naprawa zepsutego sprzętu nie jest opłacalna,a obecnie brakuje środków na jednorazowy duży wydatek związany z zakupem nowego. Wśród umów o dzierżawę można wymienić kilka ich wariantów:

  • niski abonament miesięczny– mały nakład w standardzie, po jego przekroczeniu naliczana jest stosunkowo wysoko opłata za każdy nadliczbowy wydruk
  • średni abonament miesięczny -średni nakład w standardzie, po jego przekroczeniu naliczana jest stosunkowo przestępna opłata za każdy nadliczbowy wydruk
  • wysoki abonament miesięczny – duży nakład w standardzie, po jego przekroczeniu naliczana jest stosunkowo niska opłata za każdy nadliczbowy wydruk

Wybór odpowiedniego rozwiązania, które będzie najbardziej ekonomiczne, ściśle związane jest ze specyfiką danej firmy i powinno być wybierane zgodnie z jej potrzebami.

Papiery do druku – zamiast dzierżawy drukarnia

drukarnia cyfrowa warszawaW niektórych przypadkach od dzierżawy sprzętu biurowego korzystniejszym rozwiązaniem może się okazać zlecenie druku w drukarni. Jest to dobra alternatywa, zwłaszcza jeśli sprzęt wyłączony jest z użytku na okres jakiegoś tygodnia. W swojej ofercie większość drukarni posiada druk cyfrowy, który idealnie nadaje się do realizacji zleceń opiewających na stosunkowo małą ilość kopii. Dodatkową zaletą tego rodzaju druku jest fakt, że zamówienie jest właściwie realizowane od ręki, na podstawie dostarczonych przez klienta materiałów bezpośrednio z komputera. Przy niskich nakładach rozwiązanie takie jest stosunkowo opłacalne a cena niezbyt wygórowana.


Źródła:


Podsumowując:

Awarie sprzętu dotyczą działalności każdej firmy czy biura i zawsze wpływają na jego funkcjonowanie i efektywność. Dlatego zawczasu warto wiedzieć jakiego rodzaju działanie należy podjąć, by w razie usterki móc jak najszybciej ją usunąć lub co należy zrobić by przywrócić płynność pracy. Dostępnych możliwości zawsze jest kilka, dlatego wybierając odpowiednie rozwiązanie należy uwzględnić bilans jakości i satysfakcji do ceny.