aromamarketing wykorzystujący naturalne zapachy

Marketing zapachowy, czyli jak promować swój biznes?

Kategoria: Dokumenty reklamowe

Kiedy prowadzimy swoją własna firmę, najważniejsze na czym nam zależy to co raz większa liczba klientów. Wśród jednak tak dużej konkurencji, nie jest jednak łatwo przekonać społeczeństwo, że to właśnie nasze usługi powinni wybrać. Dlatego właśnie ważne jest odpowiednie prowadzenie marketingu naszego biznesu, a sposobów na to jest naprawdę wiele.

Fotografia korporacyjna – wsparcie wizerunku firmy

fotografia korporacyjnaMarketing to dość skomplikowana dziedzina, a przede wszystkim bardzo szeroka. Znajduje zastosowanie w każdego rodzaju przedsiębiorstwie. Jest on ukierunkowany na zaspakajanie potrzeb klientów i jednoczesne przynoszenie zysków dla firmy. Marketing ma na społeczeństwo zazwyczaj działanie podprogowe, w taki sposób, żeby narzucić odpowiednią opinię i działania ludzi pod wpływem sposobów marketingowych, często są nieświadome.Można w firmach przeprowadzać szkolenie dla pracowników związane właśnie z marketingiem. Mogą to być:

  • marketing specjalistyczny
  • controlling marketingowy
  • strategia marketingowa
  • e-marketing
  • sprzedaż
  • marka i reklama

Jeśli pracownicy korporacji zostaną odpowiednio wyszkoleni, na pewno wpłynie to na duże zwiększenie wyników sprzedaży. Nie da się jednak ukryć, że to co wpływa najbardziej na zainteresowanie naszą firmą przez klientów, to jej dobry wizerunek. Nie łatwo jest go zbudować, a każdy nawet najmniejszy błąd może nas naprawdę wiele kosztować. Jednym ze sposobów na budowanie dobrego wizerunku firmy i komunikację biznesową, jest fotografia biznesowa. Jest co raz bardziej popularna. Zdecydowanie wykonane profesjonalnie portrety pracowników, powinny wspierać dobry i przyjazny dla klientów wizerunek firmy. Kiedy wybieramy organizację, z której usług chcemy skorzystać, kierujemy się przede wszystkim wrażeniem jakie odniesiemy po kontakcie z obsługującym nas pracownikiem. Właśnie dlatego fotografia biznesowa pełni dość dużą role w przyciąganiu wiernych i zadowolonych klientów do różnych korporacji w tak dużych miastach jak Warszawa.

Marketing zapachowy jako nowa koncepcja marketingu

kompozycje zapachowePoza tymi oczywistymi sposobami na dobry marketing firmy istnieją również mniej konwencjonalne rozwiązania. Mowa tutaj o dość nowej metodzie jaką jest marketing zapachowy. Jest to koncepcja marketingu sensorycznego, mająca oddziaływać na zmysł węchu. Odpowiednio dobrany zapach upewni klienta w tym, ze kupuje produkt luksusowy, wysokiej jakości. Aromamarketing jest kolejnym ze sposobów na budowanie dobrego wizerunku firmy. Jak w ogóle działa marketing zapachowy? Polega na rozpylaniu w pomieszczeniach obsługi klienta lub w halach sprzedażowych odpowiednio dobranych zapachów, a pomocne są przy tym specjalistyczne dozowniki zapachu. Takim bardzo dobrze przedstawiającym istotę marketingu zapachowego przykładem, są bez wątpienia piekarnie. Stosuje się tam zapach świeżego chleba. Pobudza on receptory ośrodka głodu, a dodatkowo wywołują u klienta miłe wspomnienia z domu rodzinnego i dzieciństwa. To wszystko razem działa zdecydowanie na zwiększenie wyników sprzedaży. Aromamarketing działa zatem ogólnie na emocje klienta i przedłuża jego potencjalny pobyt w firmie.

Torby reklamowe z nadrukiem – również potrzebne

torby reklamowe z nadrukiemPoza wykorzystaniem wszystkich nowoczesnych form marketingu i odpowiednim wyszkoleniu naszych pracowników. Warto zainwestować również w różne formy reklamy. Możemy wybrać dla naszej firmy reklamę telewizyjną, albo radiową. Wydawało by się, że to właśnie takie reklamy dotrą do najszerszego grona potencjalnych klientów. Z całą pewnością jest tak. Jednak równie dobrym i skutecznym pomysłem jest zainwestowanie w torby reklamowe oczywiście ze stosownym nadrukiem. Odchodzi się dzisiaj od stosowania torebek foliowych, ze względu na środowisko. Dlatego w użycie wchodzi co raz więcej toreb materiałowych, wielokrotnego użytku. Możemy również zdecydować się na opakowania foliowe, jednak powinny być wykonane z materiałów łatwo rozkładanych w środowisku.


Dodatkowe informacje w tym zakresie dostępne są na:

  • Pb.pl – portal internetowy z informacjami przydatnymi dla przedsiębiorców
  • Studiomoko.pl – strona internetowa firmy wykonującej fotografię korporacyjną i biznesową
  • Aromadozator.pl – witryna internetowa firmy oferującej rozwiązania z aromamarketingu
  • Foliowe.com – strona internetowa firmy tworzącej torby reklamowe z nadrukiem

Podsumowanie

Na pewno jeśli zwrócimy szczególną uwagę na dbanie o środowisko, nawet poprzez zastosowane przez nas opakowania i torby reklamowe, na pewno przekonamy do siebie wielu członków społeczeństwa.