Transport lotniczy najszybszym sposobem dostarczenia przesyłki

Coraz więcej firm decyduje się zamawiać towary z bardzo oddalonych krajów. Jest to spowodowane rosnącą konkurencją na rynku. Przyczynia się ona do konieczności poszukiwania nowych kontrahentów, którzy są w stanie dostarczyć tańszy towar lub taki w zbliżonej cenie o lepszej jakości. Niemniej jednak nawiązanie współpracy z kontrahentem prowadzącym produkcję w znacznej odległości wiąże się z koniecznością opracowania modelu regularnych dostaw.

Ile kosztuje dostarczenie towaru drogą lotniczą?

koszt transportu lotniczegoNależy to wziąć pod uwagę w trakcie tworzenia biznes planu. W tym celu możliwe jest wybranie jednego ze sprawdzonych sposobów transportu drogą morską, lądową czy lotniczą. Szczególnie ostatnia opcja jest interesująca ze względu na bardzo krótki czas ewentualnej dostawy. Niemniej jednak przed wyborem należy wziąć pod uwagę koszt transportu lotniczego, który jest uwarunkowany od kilku ważnych czynników. Przede wszystkim należy określić dokładne miejsce załadunku oraz rozładunku. Nie zawsze bowiem w pobliżu dostępna jest odpowiednia infrastruktura pozwalająca na start i lądowanie samolotu. W takim przypadku może się okazać, że pomimo wynajęcia samolotu potrzebny będzie dodatkowy transport kołowy czy kolejowy na znaczne odległości co podroży całe przedsięwzięcie. Kolejnym ważnym zagadnieniem jest masa oraz wymiary ładunku. W przypadku niestandardowych przesyłek może się bowiem okazać, że potrzeba wynająć większy samolot co jest związane z dodatkowymi kosztami. Sumarycznie może to stanowić dużą część całości ceny za dostawę.

Dodatkowo ważna jest również charakterystyka przewożonego towaru. W przypadku materiałów płynnych, sypkich, radioaktywnych czy wybuchowych powinny one posiadać specjalny certyfikat, w którym określone są warunki przechowywania. Ostatnim kryterium jest szacowana wartość przesyłki. Jeśli jest ona duża należy dodatkowo ubezpieczyć towar co również podnosi koszty całej operacji. Jak widać logistyka wiąże się z wieloma czynnikami, które należy wziąć pod uwagę w trakcie poszukiwania nowych dostawców.