Jak wzbudzić zaufanie klienta – promocja wizualna hotelu

Category: Turystyka

Liczne badania marketingowe dowodzą, że Klienci wybierają te produkty i usługi, które wzbudzają ich zaufanie. Warto zaznaczyć, że argument niskiej ceny jest nadal istotny, ale już nie decydujący przy wyborze. W takim wypadku pojawia się pytanie o to, w jaki sposób wzbudzić zaufanie Klienta. Zagadnienie to postaramy się rozpatrzyć na przykładzie hotelu.

 

hotel2Jak wybieramy hotel?

W pierwszej kolejności należy zastanowić się, czym kierują się Klienci wybierając określony hotel? Na jakie jego elementy i cechy zwracają największą uwagę? Na pewno nie jest to tylko jeden czynnik. Bardzo ważnym aspektem jest cena, wygląd hotelu oraz jego położenie. Nikt z nas nie lubi przepłacać, dlatego też doceniamy dobry standard w atrakcyjnej cenie. Nikt z nas nie lubi mieszkać w brudnych pokojach, w których brakuje dosłownie wszystkiego. Dlatego tak doceniamy czystość i kompleksowe wyposażenie. Nikt z nas nie chciałby także przemierzać wielu kilometrów, aby dotrzeć z hotelu nad morze lub do centrum miasta. Dlatego też doceniamy dogodne położenie obiektu.

Położenie hotelu określamy już na etapie planowania i projektowania. Później nie mamy na nie wpływu. Oddziaływać możemy za to na stronę wizualną obiektu. Pamiętajmy, że Klienci kupują oczami. Dobre wrażenie wizualne na długo zapadnie im w pamięci i będzie skłaniać do ponownego skorzystania z oferty.

 

promocja hoteluPromocja wizualna – z czym to się je?

Temat promocji wizualnej hotelu jest bardzo szeroki. Tak naprawdę musimy zadbać i wiele szczegółów, na które być może nie zawsze zwracamy uwagę. Dość powiedzieć, że promocje wizualną wielu hoteli prowadzą doświadczone agencje PR. A więc są to ludzie wykwalifikowani i posiadający rozległą wiedzę w zakresie reklamy. Warto zatem przybliżyć czynniki, które wchodzą w obszar promocji wizualnej hotelu. W pierwszej kolejności warto wymienić kompleksowe wyposażenie całego obiektu. Hotel powinien być przyjazny dla Gości. Odwiedzające go osoby muszą czuć się pewnie, komfortowo a także powinny mieć dostęp do wszelkich udogodnień. Dzięki temu zarówno cały hotel jak i poszczególne pokoje stają się funkcjonalne. Ważnym elementem są także otwarte przestrzenie wewnątrz budynku. Pokoje, korytarze czy inne pomieszczenia nie powinny przytłaczać Gości. Małe, ciemne wnętrza nie są przyjazne i raczej odstraszają. Sprawiają one wrażenie ciasnoty a przecież w takich warunkach nikt z nas nie może czuć się w pełni komfortowo. Jak zatem uzyskać duże przestrzenie? Czy wiąże się to z koniecznością poważnych modyfikacji architektury całego budynku? Niekoniecznie. Bardzo wiele zależy w tym przypadku od kolorystyki wnętrz. Podstawą jest zastosowanie dosyć jasnych kolorów. Mają one tą ogromną zaletę, że powiększają optycznie dane pomieszczenie. Tak więc nie ma konieczności burzenia ścian i robienia z dwóch małych pokoi jednego dużego. Wystarczy odpowiednia kolorystyka połączona z prostym i funkcjonalnym wyposażeniem.

 

oświetlenie ledOświetlenie LED

Bardzo ciekawym rozwiązaniem, mieszczącym się w zakresie prac związanych z promocją wizualną, jest oświetlenie LED. Jego zastosowanie nie dotyczy oczywiście pokoi, ale także odgrywa dużą rolę w poprawie wizerunku całego hotelu. Odpowiednio oświetlone wejście czy też hall sprawiają, że hotel staje się bardziej przyjazny i otwarty dla Gości. Wspomnieliśmy wcześniej, że jasna kolorystyka to ciepło, ale i większa przestrzeń. Oświetlenie LED tylko potęguje to wrażenie. Oczywiście każdy element powinien być dobrany z wielką starannością. Zbyt intensywne światło odniesie wręcz przeciwny skutek. Ideą jest pokazanie całej przestrzeni danego pomieszczenia. W hotelu nie powinno być ciemnych zakamarków, które nie wyglądają zbyt efektownie a do tego optycznie zmniejszają dane pomieszczenie. Hotel nie powinien być co prawda oświetlony jak galeria handlowa, ale z drugiej strony nie może tam także panować półmrok.

 


 

dzwonekŹródła informacji:

 


 

noclegiOczywiście promocja wizualna to nie tylko odpowiedni kolor ścian oraz oświetlenie.

Zagadnienie to, jak już wcześniej wspomnieliśmy, jest bardzo szerokie i obejmuje również wygląd

  • strony internetowej
  • pozycji strony
  • ulotek
  • folderów reklamowych.

Bardzo ważna, w zakresie promocji wizualnej, jest także pewna spójność. Pozwala to lepiej utrwalać daną markę czy, w tym przypadku, hotel w świadomości Klienta.

Planując kampanię promocji wizualnej hotelu warto pamiętać o tym, że prawdziwą sztuką jest nie tyle zdobycie Klienta co jego utrzymanie. Skusić można nawet niską ceną, ale jeśli Klient stwierdzi, że obiekt nie spełnia jego oczekiwań to nie wróci do niego nawet pomimo atrakcyjnych promocji. Warto zatem zadbać o każdy szczegół wizerunkowy hotelu. Nawet jeśli mają nam w tym pomóc agencje PR. Z pewnością „gra jest warta świeczki”!