Zasady układania diety odchudzającej

Kategoria: Dokumenty zdrowotne

Dieta odchudzająca powinna być smaczna i zdrowa. Musi oczywiście prowadzić do utraty zbędnych kilogramów. Pamiętajmy jednak, że liczy się nie tylko to, ile schudniemy. Ważne jest także to, czy nie powrócimy do starych nawyków żywieniowych. Po zakończeniu etapu utraty wagi należy nadal kontynuować zdrowe odżywianie się, aby kilogramy nie powróciły. 

Zdrowe i pełnowartościowe posiłki

jadłospis odchudzającyPamiętajmy o tym, że dieta odchudzająca to nie głodówka. Nie należy zatem ograniczać porcji w sposób znaczny. Lepiej jest zastąpić niezdrowe składniki, znacznie zdrowszymi. Należy zdecydowanie unikać pustych kalorii i niezdrowych przekąsek. Bardzo ważne jest także to, aby spożywać odpowiednią ilość płynów w ciągu dnia. Może być to woda, a także herbatki owocowe i ziołowe. Przykładowe menu to owsianka na śniadanie, kurczak z ryżem i warzywami na obiad oraz zdrowa sałatka z papryką, cebulą i pomidorem na kolację. Możliwości jest wiele i warto tak ułożyć jadłospis odchudzający, aby nam odpowiadał. Warto udać się do dietetyka, który podpowie nam, jakie zasady stosować. Może także ułożyć dla nas jadłospis, biorąc pod uwagę oczywiście nasze osobiste upodobania kulinarne. Jeśli nie lubimy określonych produktów spożywczych, nie powinniśmy zmuszać się do ich jedzenia. Z pewnością w naszym menu powinny się znaleźć warzywa, owoce, a także pełnoziarnisty chleb, ryż, kasze. 

Na diecie nie trzeba być głodnym. Można jeść również smacznie. Ważne jest to, aby w sposób przemyślany ułożyć jadłospis. Można też przygotowywać zdrowe przekąski na przyjęcia i organizowane imprezy. Przykładem będą pokrojone w kostkę warzywa czy też warzywne szaszłyki. Zdrowe jedzenie nie musi być nudne i nieciekawe. Wręcz przeciwnie – może być wyjątkowo smaczne, a przy tym dobrze doprawione.