Zmiany opon w montażownicach

Kategoria: Dokumenty motoryzacyjne

Serwis oponiarski wydaje się być bardzo łatwym zawodem. No, bo co to jest zmienić oponę. Nawet kobiety sobie z tym radzą, jeśli zdarzy się im takie nieszczęście, jak np. zupełny „kapeć”, czyli dziura w oponie. Jeśli zdarzy się to na uboczu, gdzie nie ma żadnego potencjalnego warsztatu, trzeba sobie jakoś radzić.

Bezpieczeństwo pracy przy użyciu montażownic ciężarowych

montażownice ciężaroweJednak w dzisiejszym świecie nowoczesna technologia nie dotyczy już li tylko eksploracji kosmosu, lub nowoczesnych gadżetów, przeznaczonych dla ułatwienia życia ludzi. Także w branży oponiarskiej zaszły zmiany i to na lepsze. Jeszcze nie tak dawno temu, koła samochodowe posiadały zwyczajne dętki, które – jeśli przebić – bardzo szybko tracą powietrze. Praktycznie (na ulicy), jeśli ktoś złapał „kapcia”, musiał stawać na poboczu i próbować samemu zmienić koło. Nawet, jeśli w aucie była kobieta – chcąc jechać dalej – musiała zmienić koło na zapasowe. Dzisiejsze koła posiadają już opony bezdętkowe, więc z potencjalną dziurą można śmiało dojechać do warsztatu. A tam – wiadomo, zajmą się naszym kołem bez problemu. W serwisach oponiarskich stoją specjalne montażownice ciężarowe, przeznaczone do wymiany opon zarówno w samochodach ciężarowych, autobusach, czy pojazdach specjalnych, jak również w samochodach osobowych. Tutaj nie ma problemu ze ściągnięciem opony z felgi. Dziś już nikt raczej nie używa łyżek do zmiany opon. Taka łyżka już dawno przeszła do lamusa, a nawet jeśli jest w jakimś samochodzie, to nieużywana.

Nie ma problemu ze zmianą opon na takim urządzeniu jak montażownica. Jest to sprzęt jak najbardziej polecany do każdego, profesjonalnego warsztatu samochodowego. Opony – pomimo swojej odporności – mogą się dziurawić z powodu różnych czynników, które niestety możemy znaleźć na ulicach naszych miast i wsi.